Tym razem o finansach, ale z nieco innego punktu widzenia. Przeglądając sieć internetową zauważyłem bowiem, że stron o tematyce finansowej mogących poszczycić się wysokim poziomem (zarówno jeśli chodzi o jakość informacji, jak i czysto techniczny aspekt wykonania strony) jest naprawdę bardzo niewiele. Sam nie wiem z czym to się wiąże… Wątpię bowiem, że przyczyna leży w braku odpowiednich fachowców. Może problemem jest to, że te bardziej wartościowe strony nie są pozycjonowane? Mniejsza, zostawmy odpowiedź na to pytanie na inny raz (chętnie posłucham Waszych propozycji, piszcie w komentarzach). Skupmy się natomiast na tym co zrobić, aby samemu założyć wartościowy portal. Informacje tu zawarte będą również przydatne w kontekście szukania wartościowych pozycji.

Sprawa podstawowa: dobra oprawa wizualna

Mężczyzna pisze coś na laptopiePodstawowym czynnikiem, na jaki należy zwrócić uwagę jest oprawa wizualna strony. To coś naturalnego i pewnie nawet nie zdajecie sobie z tego sprawy, ale z pewnością jeśli wchodzicie na jakąś stronę, a ta wygląda jakby została stworzona 10 lat temu- po prostu ją omijacie. Tak też omijać będą Waszą witrynę, jeśli nie zadbacie o odpowiedni layout. W branży finansowej wodotryski nie są potrzebne. Wystarczy skromny, schludny i czytelny wygląd. Ważniejsza jest inna sprawa, a mianowicie…

Wartość merytoryczna tekstów

Co by nie było, to podstawowy element. Można mieć super ekstra stronę z bajerami we flashu, ale jeśli nie zostanie zachowany odpowiedni poziom wpisów- wszystko zda się na nic. Grupa docelowa stron finansowych jest dość specyficzna. Nie są to przypadkowi ludzie, których zainteresuje chwytliwy nagłówek, czy goła laska. Tu liczą się konkretne informacje: warto wziąć taki kredyt albo nie warto, dlaczego, dlaczego nie itd. Każdy wpis powinien być przemyślany, co więcej cała strategia dodawania informacji, publikowania nowych notek powinna być obrana jeszcze przed oficjalnym wystartowaniem serwisu.

Dodatki do tekstów

Przyznam szczerze, że nie do końca wiedziałem jak nazwać ten akapit, spieszę więc z tłumaczeniem. Chodzi o wszelkiego rodzaju schematy, wykresy czy rankingi. W branży finansowej to naprawdę bardzo przydatne. Dobrze również, jeśli na stronie znajdują się narzędzia finansowe takie jak na przykład kalkulatory, które są bardzo pomocne przy wyliczaniu rat kredytu.

Systematyczność i bieżące aktualizacje

Ostatnia sprawa, choć nie wiem czy nie najważniejsza. Prowadzenie strony finansowej wymaga niestety ciągłych aktualizacji. Jeśli porównujemy jakieś kredyty, to nawet jeśli weźmiemy tylko 10 firm to i tak pracy będzie bardzo dużo. Jeśli ktoś z Was miał kiedyś zaciągnięty jakiś kredyt to na pewno zdajecie sobie sprawę, jak często zmienia się jego oprocentowanie. I nic nie szkodzi, że rata zmienia się tylko z np. 256,78 na 256,55- wszystko trzeba uwzględnić! Im więcej banków i firm analizujemy, tym pracy będzie więcej, a nie wolno zapominać o tym, że nasza strona będzie tym lepsza, im więcej informacji będą mogli na niej znaleźć odwiedzający.

Jest jeszcze jedna sprawa, o której warto wspomnieć. Reklama strony. Możemy mieć super stronę z jeszcze lepszymi danymi, stale aktualizowaną i nawet możemy zatrudniać jakiegoś speca od produktów bankowych, żeby pisał nam teksty, ale jeśli nie będziemy się odpowiednio reklamować, to ktoś właściciel którejś z 20 milionów firm na pewno zgarnie nam cała publiczność. Najlepszym sposobem na reklamę strony jest na dzień dzisiejszy pozycjonowanie. W szczegóły wdawał się jednak nie będę, bo ani nie jestem w tej kwestii specem, ani Wy pewnie nie chcecie tego słuchać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *